نسیم گیلان

آخرين مطالب

نباید سراوان دیگری ایجاد کنیم اجتماعي

  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - ایسنا/گیلان نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: محل زباله عفونی و بیمارستانی باید جدا باشد، تاکنون متاسفانه جدا نبوده و پیگیر هستیم این اتفاق بیافتد، کلینیک‌های درمانی هم باید مجهز به دستگاه اتوکلاو (بی خطرسازی) شوند.
محمدرضا احمدی سنگری امروز، 5 آبان ماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن قدردانی از همراهی رسانه‌ها در انعکاس نواقص و کاستی‌ها و پیگیری حل مشکلات مردم، اظهار کرد: رسانه‌ها از ارکان اصلی ارتباط بین مردم و مسئولین بوده و زبان گویای مردم نزد مسئولان هستند که برای رفع دغدغه و مشکلات مردم تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به عملیات بامداد امروز رژیم صهیونیستی در حمله به مواضع نظامی کشورمان افزود: عملیات ناموفق رژیم صهیونیستی نشان از ترس و واهمه این رژیم جنایتکار و کودک‌کش دارد، از طرفی نشان‌دهنده اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران بود زیرا اسرائیل خیلی ناتوان‌تر از آن است که بتواند حرکتی را در داخل کشور ما انجام دهد؛ ایران همواره آمادگی دارد تا پاسخ کوبنده‌ای به جنایت‌های این رژیم بدهد.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها نیروهای مسلح بلکه مردم ما هم آماده هستند تا در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی حضور یابند، فرماندهان رژیم صهیونیستی در حالیکه فرمان حمله به ایران را صادر کردند اما وارد پناهگاه‌های شان شدند و این پیامی جز ترس از خشم ایران ندارد.
احمدی سنگری با اشاره به فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل از عواملی است که برای برون رفت کشور از هر تهدیدی به کار گرفته می‌شود و نیروهای جان بر کف ما در پدافند غیرعامل هوشیارانه از امنیت کشور دفاع می‌کنند.
وی با اشاره به تصویب طرح الحاق منطقه آزاد انزلی بیان کرد: این طرح با هدف کمک به مردم به تصویب رسید و باید به نفع مردم باشد زیرا ما هرچه داریم از مردم است، از سال 1398 پیگیر تصویب طرح الحاق منطقه آزاد انزلی در راستای توسعه استان هستیم و موانعی در این راستا وجود داشت که با پیگیری‌ها برطرف شد و با پیوستن فرودگاه رشت و همچنین شهرک صنعتی رشت به محدوده منطقه آزاد شاهد اتفاقات خوب برای استان خواهیم بود.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی احیا و بهسازی رودخانه‌های رشت را از اولویت‌های مرکز استان دانست و تصریح کرد: اولویتم در یازدهمین دوره مجلس، گوهررود و زرجوب بود که فاضلاب‌های شهری و بیمارستانی، پساب‌های صنعتی و عفونی، همه وارد این دو رودخانه می‌شد، با پیگیری‌ها و جلسات متعدد احیا و بهسازی این دو رودخانه را در دستورکار قرار دادیم.
احمدی سراوانی‌ گفت: با پیگیری‌ها 1160 میلیارد اعتبار برای احیای این دو رودخانه در نظر گرفته شد، پروژه بهسازی آغاز و 2500 متر لوله گذاری در عمق زمین انجام شد و طبق تعهدات پروژه طی 3 سال تا میدان گیل باید اجرا و این دو رودخانه باید محلی برای جذب گردشگران شود که در فاز مطالعاتی قرار دارد.
وی ادامه داد: پیش از این هیچکدام از بیمارستان‌های ما تصفیه خانه نداشتند و الان همه موظف و مجهز به تصفیه خانه شدند، زندان لاکان هم تصفیه خانه نداشت در حالیکه قدم اول احیای این رودخانه‌ها، خشکاندن سرچشمه و منبع آلودگی‌هاست.
وی افزود: تصفیه خانه مسکن مهر رشت هم بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره برداری است، تصفیه خانه شهرک صنعتی سپیدرود رشت هم بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما پیشرفت تصفیه خانه شهرصنعتی رشت کُند پیش می‌رود.
احمدی با اشاره به ساماندهی سایت زباله سراوان بیان کرد: پسماند زباله سراوان از جمله معضلاتی است که همچنان تا حصول نتیجه پیگیر آن هستیم، هفته گذشته در نطق میان دستور هم به این موضوع اشاره کردم، در دولت سیزدهم خیلی پیگیری‌ها انجام گرفت ولی باز خیلی کار مانده که انجام شود. در 18 شهریورماه امسال مدیرکل بازرسی استان با همراهی شهردار رشت، مدیرکل محیط زیست گیلان، مسئول پسماند استان و معاون عمرانی استانداری جلسه‌ای در سازمان بازرسی کشور داشتیم، موضوعات شفاف مطرح شد، مقرر شد پهنه جدید با تایید شورای تامین استان و حفظ منافع و سلامت مردم تعیین شود زیرا نمی‌خواهیم سراوان دیگری ایجاد کنیم.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جمع آوری سطل زباله‌ در روستاها اقدام درستی در مدیریت پسماند نبود زیرا برخی خانه‌ها حتی حیاط ندارند که اقدام به دفن زباله تر کنند یا مسافرانی که عبوری هستند به دلیل عدم وجود سطل‌، زباله را در طبیعت رها می‌کنند یا در برخی موارد سطل هست اما از زباله سرریز شده و جمع آوری نمی‌شود و این خود محل انتشار بیماری است.
احمدی گفت: گزارش‌های مردمی داریم که ماشین‌های حمل زباله از سطح شهر تا کودآلی، شیرهای تخلیه شیرآّبه را باز می‌گذارند و این باعث ایجاد آلودگی محیطی می‌شود و بارها باعث اعتراض مردم شده ما نباید سراوان دیگری ایجاد کنیم، باید دفن اصولی زباله و تفکیک از مبدا را جا بیندازیم.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس بیان کرد: محل زباله عفونی و بیمارستانی باید جدا باشد، تاکنون متاسفانه جدا نبوده و پیگیر هستیم این اتفاق بیافتد، کلینیک‌های درمانی هم باید مجهز به دستگاه اتوکلاو (بی خطرسازی) شوند.
احمدی سنگری گفت: باتوجه به حرکات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، از همه مردم شهیدپرور رشت و خمام دعوت می‌کنیم امسال 13 آبان با شکوه هر چه بیشتر در راهپیمایی استکبارستیزی شرکت و از جنایات این رژیم کودک کش اعلام انزجار کنند.
این نماینده مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه از جریانات سیاسی درخواست می‌کنیم که آرامش مردم و استان را اولویت قرار دهند، بیان کرد: دانشگاه‌های ما آرامش خوبی دارند، اگر قرار باشد مدیرانی تغییر کنند حتما مدیرانی دلسوز و کارآمد جایگزین می‌شوند که باید مورد حمایت قرار گیرند.
وی تاکید کرد: وفاق یعنی برای حل مشکلات مردم بسیج شویم و مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنیم، وفاق این است که مردم امیدوارتر شوند نه اینکه فکر کنیم جناح خاصی مدیریت را برعهده دارد، هر چقدر انسجام ما بیشتر شود مردم امیدوارتر می‌شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/783116/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، 6 آبان 1403

دستگیری باند سارقان در غرب گیلان

برگزاری مانور پدافند زیستی پایش گونه‌های مهاجم در لاهیجان

چند ستاره در آسمان می توانید ببینید؟

هشدار نارنجی برای فعالیت سامانه بارشی و سرد در گیلان/ دمای هوا تا 8 درجه کاهش پیدا می‌کند

حضور مسئولین صومعه سرا در منزل شهید «پویا رحمت طلب»

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در آستارا

برگزاری نشست تبیینی گروه عملیات کانون بسیج شهدای سنگرسازان بی‌سنگر مازندران+ کلیپ

مراحل تکمیلی ساخت سد دیورش از فردا آغاز می شود

حضور مسئولین صومعه‌سرا در منزل شهید «پویا رحمت‌طلب»

اتمام سد دیورش نیاز به بودجه ملی دارد

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار

شعر انتخابی رضا ابوذری در مسابقه شعر

سخنان دلنشین اردشیر رستمی

سه درد آید به کارم

مراسم پاسداشت روز رودکی در دانشگاه آنکارا

بعضی ها با هیچی شاد نمیشن!

تمرینات جالب فضانوردان

اپل در حال آزمایش یک برنامه برای پایش قند خون است

تجربه سس‌خوری در فضا

نتایج روز نخست رقابت «خانه هوشمند» المپیک فناوری اعلام شد

بازرسی بازوی کمکی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران است

فرماندار آستارا: صدا‌های انفجار در آستارا مربوط به رزمایش است

علت صداهای انفجار در آستارا اعلام شد

صدای انفجار در آستارا/ فرماندار: مربوط به رزمایش است

منشا صداهای انفجار در آستارا مشخص شد

صدای انفجار در شهر شمالی

علت صدای انفجار در آستارا چه بود؟

سد دیورش رودبار سال آینده آماده بهره برداری

زمین‌های منابع طبیعی باید در اختیار مدیریت پسماند قرار گیرند

بارش برف نیم متری پاییزی در این شهرهای ایران | نخستین بارش برف پاییزی برخی استان ها را غافلگیر کرد

صدای انفجار در آستارا /ماجرا چیست؟

دلیل تأخیر در بهره‌برداری از سد دیورش رودبار چیست؟

نباید سراوان دیگری ایجاد کنیم

کسب نشان طلای مسابقات کشوری تکواندو توسط دانش آموز گیلانی

سد دیورش سال آینده آماده بهره‌برداری است

بزرگترین نمایشگاه صنعت غذا در شهر خلاق خوراک کشور

سال آینده سد دیورش آبگیری می‌شود

فوری /صدای انفجار در آستار /ماجرا چیست؟

واکنش گیلانیان در پی اقدام متجاوز کارانه اسرائیل به ایران

ماجرای صدای انفجار امروز در یکی از شهر شمالی چیست؟

انفجار مهیب امروز در آستارا / علت این انفجارها حمله اسرائیل بود؟

صداهای انفجار در آستارا مربوط به برگزاری رزمایش است

تداوم غیبت سرمربی داماش در تمرین/درخشان: مدیران کمک‌مان کنند

صدای انفجار در آستارا؛ علت چه بود؟

فرماندار آستارا: صداهای انفجار در آستارا مربوط به برگزاری رزمایش است

دلیل صدای انفجار در آستارا چیست ؟

جزئیات تازه از صدای چند انفجار در آستارا

کوچکترین باتری زیستی لیتیومی جهان برای ایمپلنت‌ها ساخته شد

11 خودروی خودران فینالیست به مصاف هم می‌روند