نسیم گیلان

آخرين مطالب

چطور تجربه خوبی برای مشتریان بسازم؟ اقتصادی

چطور تجربه خوبی برای مشتریان بسازم؟
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - خراسان /دوست دارم وقتی مشتری وارد مغازه‌ام می شه خوب ازش استقبال کنم و بهترین راهنمایی رو براش داشته باشم تا ازم خرید کنه و با خاطره خوب خارج بشه. چه پیشنهادی داری؟
1 استقبال گرم و حرفه‌ای
لبخند بزنید| اولین قدم برای ارتباط خوب، لبخند گرم و دوستانه است. این کار حس راحتی و احترام را به مشتری منتقل می‌کند.
سلام و خوش‌آمدگویی| با لحنی دوستانه و محترمانه مشتری را خوش‌آمد بگویید. مثلاً: «خوش اومدید! چطور می‌تونم کمک‌تون کنم؟»
برقراری ارتباط چشمی| هنگام صحبت با مشتری، به چشمان او نگاه کنید. این کار حس توجه و اهمیت را به او القا می‌کند.
2 فضای مغازه و رفتار تیم فروش
بازار
فضای دلپذیر| ظاهر مرتب و تمیز مغازه، همراه با نور کافی و دکور جذاب، حس آرامش را به مشتری منتقل می‌کند.
لباس مرتب و هماهنگ| لباس کارکنان باید مرتب، تمیز و حرفه‌ای باشد تا احساس اعتماد ایجاد کند.
خودداری از فشار بیش از حد| مشتری‌ها از فروش‌های فشارآور و زورمندانه ناراحت می‌شوند. فضایی فراهم کنید که مشتری احساس آزادی و راحتی داشته باشد.
3 شناخت نیازهای مشتری
گوش دادن فعال| وقتی مشتری شروع به صحبت می‌کند، توجه نشان دهید. سوالاتی مرتبط بپرسید تا مشخص شود دقیقاً به دنبال چه چیزی است.
طرح سوال‌های هدفمند| سوالاتی مثل «چه نوع محصولی مد نظر شماست؟» یا «برای چه مناسبتی خرید می‌کنید؟» کمک می‌کند درک کنید چه نیازهایی دارند.
حذف اشتباهات رایج| اگر مشتری بین چند گزینه مردد است، با ارائه توضیحات دقیق و مقایسه منطقی بین محصولات، در تصمیم‌گیری به او کمک کنید.
پیشنهاد محصول مناسب| اگر حس می‌کنید محصولی خاص به نیاز مشتری نزدیک‌تر است، دلیل آن را توضیح دهید. برای مثال: «اگر دنبال محصولی با دوام هستید، این گزینه عالیه چون...»
4 ایجاد اعتماد و ارتباط مثبت
راهنمایی با صداقت| اگر محصولی مناسب مشتری نیست، بهتر است با صداقت موضوع را مطرح کنید. این کار حس اعتماد را تقویت می‌کند.
ایجاد حس خاص بودن| به مشتری القا کنید که او برای شما اهمیت ویژه‌ای دارد. مثلاً: «این مدل امروز خیلی محبوب بوده، ولی رنگی که شما خواستید واقعاً خاصه.»
5 خداحافظی به یادماندنی
تشکر کنید| هنگام خروج مشتری از مغازه، با تشکر گرم از او خداحافظی کنید. مثلاً: «خیلی خوشحال شدم که امروز پیش ما بودید. امیدوارم از خریدتون لذت ببرید!»
دعوت به مراجعه مجدد | مشتری را دعوت کنید دوباره به مغازه شما سر بزند. مثلاً: «هر وقت سوالی داشتید یا چیزی لازم بود، لطفاً حتماً به ما سر بزنید.»
6 استفاده از فناوری برای خدمات
سیستم ثبت مشتریان| اطلاعات خرید مشتری‌های ثابت را ثبت کنید تا در مراجعه بعدی بتوانید نیازهایشان را دقیق‌تر بشناسید.
ارسال پیامک| بعد از خرید پیامک تشکر بفرستید و حس دلگرمی به مشتری بدهید.
شبکه‌های اجتماعی| راهنمایی و تعامل با مشتری حتی خارج از مغازه از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند رابطه شما را تقویت کند.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/810659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت از پارک‌های علم و فناوری سرمایه‌گذاری برای آینده کشور است

راه‌اندازی قطار فوق‌العاده تهران‌ ــ رشت ویژه اردیبهشت‌

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان ، 4 اردیبهشت 1404

پیام تسلیت مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق ( ع )

لبخند ماه در آسمان ایران هم قابل مشاهده است؟

زن شوهر دار با مرد غریبه در خانه تنها بود که شوهرش از راه رسیدو..

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان راهبردی برای توسعه پایدار است

یک زن شوهر دار با مرد غریبه در خانه تنها بود که شوهرش از راه رسیدو..

تصاویر؛ چای‌کاری در لاهیجان 90 سال پیش!

شعرخوانی زیبای هوشنگ ابتهاج

ویزیت رایگان و برپایی ایستگاه سلامت در رستم آباد

به لطف یک پروتئین، داروهای تزریقی را می‌توان به شکل خوراکی مصرف کرد

مدل های سه بعدی ابرنواخترها

شاعرانه/ دل‌واپسی‌ام نیست، چه باشی چه نباشی

شعرخوانی دلنشین امیرحسین ماحوزی

سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ششمین امام شیعیان

تصمیمات سخت و دقیق؛ زمینه ساز ارتقای شاخص های آموزشی در گیلان

درخشش بانوان قایقران گیلانی

این برچسب می‌تواند احساسات واقعی شما را از طریق پوست‌تان درک کند

حضور مدیر کل بنیاد مازندران در مرکز سامد

هواشناسی رشت : وزش بادگرم و افزایش دما در گیلان

برنامه‌های هفته کار و کارگری با محوریت امید‌آفرینی برگزار می‌شود

جدول خاموشی برق گیلان فردا پنجشنبه 4 اردیبهشت 1404 + زمان قطعی برق رشت پنجشنبه 4 اردیبهشت 1404 اعلام شد

دستگیری عاملان درگیری و تخریب اموال عمومی بیمارستان پورسینا رشت

تصمیمات سخت و دقیق؛ زمینه ساز ارتقای شاخص های آموزشی در گیلان/تجلیل استاندار گیلان از دانش آموزان نخبه ورزشی

آواز خوانی زیبای صادق شیخ زاده از سعدی

سعدی‌خوانی فارسی‌آموزان

گامی نو در آموزش خلاق و بشردوستانه

گیلانیان میزبان سربازی از سربازان خوشنام وطن

کپسول باری بدون سرنشین را ببینید!

محققان: بررسی رگ‌های چشم شاید بتواند به تشخیص زودهنگام زوال عقل کمک کند

مشاور مدیرعامل و مدیر پروژه بیمه هوشمند بیمه دی منصوب شد

نجات طبیعت گرد آسیب دیده از سقوط در ارتفاعات گیلده آستارا

جدول خاموشی برق رشت فردا پنجشنبه 4 اردیبهشت 1404 اعلام شد | زمان قطعی برق گیلان پنجشنبه 4 اردیبهشت 1404

پیش بینی آب و هوای گیلان برای فردا پنجشنبه 4 اردیبهشت 1404

لزوم برنامه ریزی دستگاه ها برای توسعه زیرساخت های اشتغالزایی شفت

لزوم تقویت مراکز دانش بنیان/ رشد فناوری به جامعه اطلاع رسانی شود

دانش‌آموزان نخبه به عنوان الگو به هم‌نسلان خود معرفی شوند

داستانک/ خرید خانه

شعری از حمیدرضا مداح، شرکت‌کنندۀ فصل چهارم سرزمین شعر

کشف ماینرهای غیرمجاز در آستانه اشرفیه

صورت فلکی زیبای شکارچی و ستاره شباهنگ در آسمان شب بر فراز هاوایی

کشف سیاره‌ای که به سرعت در حال متلاشی شدن است

سرپرست «مدیریت حقوقی و امور قراردادها» بیمه دی منصوب شد

مدیر پروژه بیمه هوشمند بیمه دی منصوب شد

انتصاب «سرپرست مدیریت بیمه‌های زندگی» بیمه دی

زنبور داران گیلانی سال گذشته بیش از 7 هزار تن عسل تولید کرده‌اند

برگزاری کارگاه آموزشی «مصاحبه در تاریخ شفاهی» در رشت

بمب ارزانی در سنگر طلا | ریزش سنگین امروز 3 اردیبهشت 1404

نخستین کشت نشاء مکانیزه برنج در شفت انجام شد