نسیم گیلان

آخرين مطالب

◄ چگونه از مسیر مشهد به گلستان و گیلان برویم اجتماعي

◄ چگونه از مسیر مشهد به گلستان و گیلان برویم
  بزرگنمايي:

نسیم گیلان - تین نیوز |
مشهد یکی از کلانشهرهای بزرگ و مهم در کشور است که اهمیت گردشگری آن بر هیچکس پوشیده نیست؛ از این رو هر ساله گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این شهر سفر کرده و برای اقامت خود هتل های مشهد را برمی گزینند. با این حال افراد زیاد ممکن است تمایل داشته باشند پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) سری به مناطق خوش آب و هوای شمال زده و از طبیعت زیبای آن لذت ببرند.
به گزارش تین نیوز ، سفر جاده ای از مشهد به گیلان را نمی توان نادیده گرفت. این جاده در شمال ایران قرار دارد و ترکمنستان را از طریق مشهد به بنادر دریای مازندران متصل می کند.
جاده شمالی مشهد - تهران هم نام دیگر این جاده می باشد که مشهد را به شهر های استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان و اردبیل متصل می کند.
امتداد این جاده شرقی-غربی است. محورهای گلبهار - مشهد و قائمشهر - ساری که در این جاده قرار دارند، جز شلوغ ترین جاده های کشور می باشد. بیشتر بخش های این جاده به صورت بزرگراه است و بخشی از آن هم از دل جنگل های گلستان عبور می کند.
مسیر مشهد به گرگان از چه شهرهایی می‌گذرد؟ برای رفتن به گرگان از مشهد دو راه پیش روی ماست:
مسیر اول: جاده سنتو بهترین مسیر مشهد به گرگان است که از شهرهای چناران، قوچان، فاروج، شیروان، بجنورد، آشخانه، گالیکش، مینودشت، آزادشهر و دلند خواهید گذشت. پس از عبور از گرگان می‌توانید مسیر خود را تا بابلسر، رشت و گیلان زیبا ادامه دهید. فاصله مشهد تا گرگان از این مسیر حدود 580 کیلومتر است و بدون توقف تقریبا هفت و نیم ساعت در راه خواهید بود. مسیر دوم: اگر به جاده‌های کویری علاقه دارید و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید، جاده شاهرود بهترین انتخاب است. در این مسیر از شهرهای بینالود، نیشابور، سبزوار، داورزن، کاهک، میاندشت، میامی، چهار باغ و توسکستان عبور خواهید کرد. فاصله مشهد تا گرگان از جاده شاهرود حدود 620 کیلومتر است اما چون جاده هموار و مستقیم است، مدت زمان کمتری نسبت به مسیر اول به طول می‌انجامد. سفر جاده ای از مشهد به گیلان مشهد شروع حرکت: 6 صبح
بخشی از این جاده که از محدودهٔ شهر مشهد می گذرد، بلوار حر، بلوار سرخس، بزرگراه شهیدبابانظر، بزرگراه شهید چراغچی و بزرگراه آزادی نام دارد و تقاطع آن با آزادراه 2 (ایران)، آزادراه کنارگذر شمالی مشهد، جاده امام رضا (جاده 44 ) و جاده مشهد به تایباد (جاده 97) نزدیک این محدوده است.
چناران اولین شهری که در مسیر مشهد به گرگان به آن می رسید، شهر زیبای چناران است. در این شهر آبشارها و جاذبه های طبیعی و تاریخی شگفت انگیزی به چشم می خورد که مقصد بسیاری از گردشگران در تور مشهد است و تورهای گروهی یک روزه نیز برای بازدید از طبیعت و جاهای دیدنی چناران وجود دارد.

نسیم گیلان

آبشار اخلمد ‎ آدرس: استان خراسان رضوی، شمال غربی مشهد، شهرستان چناران، روستای اخلمد
یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اطراف مشهد و معروف ترین دیدنی های چناران در مسیر مشهد گرگان، روستای اخلمد و آبشار آن است. اخلمد در 80 کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده و با آب و هوایی خنک و طبیعتی بکر و سرسبز پذیرای شماست. مسیر آبشار اخلمد پیاده روی نسبتا زیادی دارد، اما بدون شک ارزش یک بار رفتن را خواهد داشت. به علاوه اگر رفتن تا آبشار برایتان دشوار باز هم از می توانید در مسیر رودخانه اتراق کرده و لذت ببرید. راستی سری هم به فروشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی و سوغات اخلمد بزنید. دست خالی بر نخواهید گشت.

نسیم گیلان

میل تاریخی رادکان ‎ آدرس: استان خراسان رضوی، 74 کیلومتری شمال مشهد و 26 کیلومتری شمال غربی چناران
اگر به بازدید از بناهای قدیمی علاقه دارید، در مسیر مشهد به گرگان از جاده سنتو اماکن تاریخی هم به چشم می خورد. میل رادکان یا ارگ رادکان از جاهای تاریخی چناران است که قدمت آن به قرن هفتم هجری بازمی گردد. برج رادکان از آثار خواجه نصیرالدین طوسی است و به نظر می رسد آرامگاه ایلخانان نیز بوده است. این بنای چهار فصل 25 متر ارتفاع داشته و در زمان گذشته آغاز سال نوروزی و سال های کبیسه را مشخص می کرده است!
در طول مسیر از کمربندی چناران و قوچان که بزرگراه امام رضا نام دارد می گذریم و به شهر فاروج می رسیم.
فاروج مسافت: 173 کیلومتر
بخشی از جاده مشهد گیلان که از محدودهٔ شهر فاروج می گذرد، بزرگراه آقانجفی نام دارد. در کنار این جاده در فاروج مغازه های آجیل فروشی زیاد دیده می شود. فاروج پایتخت آجیل ایران است با ترکیبی چشم نواز و وسوسه انگیز از آجیل های تازه و خوشمزه که حتما شما را هم به خرید آجیل این شهر ترغیب خواهد کرد. 

نسیم گیلان

روستای استاد مسافت: 27 کیلومتر
طبیعتی دلچسب با انواع درختان کهن و قدیمی، ارس های چند صد ساله، باغات میوه و آثاری تاریخی همانند مسجد به یادگار مانده از قرن ششم و هفتم، حمام به یادگار مانده از عهد صفوی، تپه تاریخی کهنه قلعه و امامزاده اولیا که حتما لحظات جذابی را برایتان خلق خواهد کرد. 
بجنورد مسافت: 100 کیلومتر
بابا امان آدرس: استان خراسان شمالی، بجنورد، کیلومتر 10 جاده بجنورد-مشهد
تفرجگاهی بسیار زیبا با انبوه درختان کهنسال چند صد ساله، رودخانه ای خروشان و چشمه های جوشیده از دل زمین و امامزاده بابا امان که در مجاورت 400 هزار اصله درخت این گردشگاه قرار گرفته است. 

نسیم گیلان

عمارت مفخم آدرس: بجنورد، خیابان شریعتی شمالی
یکی از زیباترین بناهای به یادگار مانده از عهد قاجار که در سرتاسر سرزمین خراسان شمالی بی نظیر است. عمارتی کاملا ایرانی که در میان یک باغ زیبا قرار گرفته و مزین به انواع هنرهای ایرانی همانند کاشی کاری و آیینه کاری های خیره کننده است.
بش قارداش آدرس: 7 کیلومتری بجنورد مسیر جاده بجنورد به اسفراین
تفرجگاهی بی بدیل با 5 چشمه درمانی و روایت هایی تاریخی که قدمت این مکان را به دوره ساسانیان می رساند. بنابر نظر کارشناسان این مکان یکی از عبادتگاه های مغان زرتشتی بوده است.
برای اقامت در بجنورد می توانید سری به اقامتگاه بوم گردی عمو دردی بجنورد و یا هتل داریوش و هتل نگین بجنورد بزنید. 

نسیم گیلان

تنگراه مسافت: 160 کیلومتر
دروازه ورودی استان گلستان و یکی از زیباترین روستاهای توریستی ایران که در همسایگی جنگل های زیبای گلستان، ارتفاعات بی نظیر بیلی کوه و مجاورت رودخانه مادرسو قرار گرفته است.
جاذبه های روستای تنگراه
روستای زیبای تنگراه پر از تپه های تاریخی و محوطه های باستانی است. در کنار این محوطه های باستانی جاذبه های طبیعی چشم نوازی هم قرار دارد که بسیار جالب توجه است. غار میس قایه یکی از جاذبه های تاریخی و طبیعی روستا است. غاری دستکند در ارتفاعات میس قایه که متعلق به دوره های تاریخی پس از اسلام است.

نسیم گیلان

پارک ملی گلستان پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی است که در ایران به ثبت رسیده است. این پارک وسیع با طبیعتی دل انگیز، پوشش گیاهی و جانوری غنی یکی از زیباترین بخش جنگل های استان گلستان است. علاوه بر گشت وگذار در این پارک بسیار زیبا و استثنایی و بهره مندی از طبیعتش می توانید از موزه حیات وحش این پارک در کنار آبشار بلند و زیبای گلستان و آبشار بسیار چشم نواز آق سو نیز بازدید کنید. 

نسیم گیلان

گرگان مسافت: 144 کیلومتر
مسجد جامع آدرس: گرگان، محله نعلبندان
بنایی به یادگار مانده از عهد سلجوقی که به کاشی کاری های زیبای خود شهره است. در کنار این بنای تاریخی حتما سری هم به بازار خوش آب و رنگ نعلبندان بزنید.

نسیم گیلان

جاذبه های طبیعی
پارک زیبا و دلنواز النگدره، دریاچه زیبای توشن، جنگل رویایی شصت کلا و آبشار جذابش، روستای مشهور زیارت و مناظر استثنایی اش، طبیعت حیرت انگیز سردانسر، جنگل توسکستان، جهان نما و جنگل مشهور ناهارخوران تنها بخشی از جاذبه های طبیعی بی شمار این شهر استثنایی و زیبا است که در فاصله کوتاهی از شهر گرگان قرار گرفته اند.
هتل زیارت گرگان، هتل شهاب ناهارخوران گرگان، هتل جهانگردی ناهارخوران، هتل قصر بوتانیک و هتل آذین برخی از هتل های شهر گرگان است که می توانید شب را در آن سپری کنید. 

نسیم گیلان

قائم شهر مسافت: 159 کیلومتر
تلار آدرس: ورودی غربی قائمشهر، جاده نظامی، انتهای جاده بابل به طرف جنوب
یکی از زیباترین پارک های جنگلی شمال کشور که در مجاورت رودخانه تلار قرار گرفته است. این جنگل زیبا همچنین در مجاورت جاده دریاچه نظامی قرار گرفته است که چشم انداز بسیار زیبایی دارد. جنگل تلار با انبوه درختان کهنسال خود در 7 کیلومتری مرکز شهر قائمشهر قرار گرفته است. روستای کوتنا نیز که در 6 کیلومتری شهر قرار گرفته است دارای جنگلی خیره کننده با نام کوتنا است که بسیار چشم نواز است.
سید ابوصالح زیارتگاه سید ابوصالح در روستای سید ابوصالح یا مله یکی از زیارتگاه های اصلی قائمشهر است. بنای این امامزاده آجری بوده و از دوره قاجار به یادگار مانده است. بر روی نمای بیرونی امامزاده طرح هایی از سرو به چشم می خورد که بسیار زیباست. درب کنده کاری شده و صندوق چوبی این امامزاده نیز از آثار تاریخی این امامزاده است که بیش از یکصد سال قدمت دارند.

نسیم گیلان

برنجستانک برنجستانک نام روستایی است که در 7 کیلومتری جاده قائمشهر به تهران قرار گرفته است. در نزدیکی این روستا دریاچه زیبایی قرار دارد که با نام دریاچه سد برنجستانک یا سد زم شناخته می شود. این سد زیبا در منطقه حفاظت شده خیبوس قرار دارد.

نسیم گیلان

سیسنگان مسافت: 116 کیلومتر
پارک سیسنگان ذخیره گاه بزرگ و استثنایی شمشاد در ایران و البته خاورمیانه است با نمایی بسیار زیبا از سواحل خزر و در دامان البرز با پوششی از درختان کهن و هیرکانی و شمشادهای استثنایی قرار گرفته است. این پارک جنگلی یکی از بزرگترین مراکز تفریحی شمال کشور نیز محسوب می شود. دوچرخه سواری، اسب سواری، پیاده روی، اقامت در آلاچیق ها و عکاسی در این پارک جنگلی استثنایی تنها بخشی از تفریحات و زیبایی های سی سنگان است. جت اسکی، پیست کارتینگ، موتورهای چهارچرخ، قایق پرسرعت و شاتل دریایی در کنار شهربازی کودکان نیز از دیگر تفریحات هیجان انگیز سی سنگان در ساحل و محدوده جنگل است.

نسیم گیلان

برپایی کمپ و چادر زدن در پارک برای تمام مسافرین آزاد است اما اگر قصد اقامت در مراکز اقامتی دارید می توانید در سوئیت های پارک سی سنگان اقامت کنید و یا به گزینه هایی همانند متل گلسرخ نوشهر، هتل عرش، هتل پرشیا و یا هتل آپادانا نوشهر سر بزنید. 

نسیم گیلان

رامسر مسافت: 120 کیلومتر
جنگل دالخانی جنگل دالخانی که با نام دالان بهشت نیز شناخته می شود یکی از بکرترین و زیباترین مناطق جنگلی اطراف شهر رامسر است.

نسیم گیلان

کاخ مرمر آدرس: رامسر، میدان انقلاب، خیابان رجایی
کاخی به یادگار مانده از دوره پهلوی اول که در میان یک باغ غنی از گونه های گیاهی مختلف قرار گرفته است. علاوه بر آثار موجود در کاخ شامل مبلمان، تابلوها و مجسمه ها موزه حمام و موزه عاج ایران نیز در این مجموعه زیبا قرار دارد.
شهر سبز آدرس: کیلومتر 5 جاده رامسر به رودسر
یک مجموعه تفریحی عظیم که از کنار ساحل آغاز شده و تا ارتفاعات البرز ادامه می یابد. انواع تفریحات آبی همانند جت اسکی، شاتل دریایی، اسکی روی آب، کشتی تفریحی، پاراسلینگ، موتورهای چهارچرخ، پیست کارتینگ، زیپ لاین، سقوط آزاد، پاندول فضایی، شهربازی کودکان، سینمای شش بعدی، مراکز خرید، سالن های کنسرت و رستوران ها و کافه های متعدد به همراه طبیعت دلنواز این مجموعه آن را به یکی از مقاصد محبوب شهر رامسر مبدل کرده است. این شهر تفریحی به داشتن تله کابینی شهره است که از یکی از زیباترین مسیرهای ایران بالا می رود.

نسیم گیلان

لاهیجان مسافت: 70 کیلومتر
شیطان کوه شیطان کوه یا شاه نشین کوه یکی از تفرجگاه های اصلی شهر لاهیجان است. این کوه زیبا و سرسبز در مجاورت یک دریاچه مصنوعی زیبا قرار دارد. آبشار شیطان کوه که یک آبشار مصنوعی است از دیگر جاذبه های این تفرجگاه زیباست.
تالاب سوستان یک تالاب زیبا و سرسبز که در حدود یکصد سال قدمت دارد. این تالاب زیبا با طبیعتی سرسبز و چشم اندازی خیره کننده خانه نیلوفرهای آبی زیباست.

نسیم گیلان

مسجد اکبریه آدرس: محله گابنه در ضلع جنوبی خیابان کاشف غربی
مسجدی که از دوره فتحعلی شاه قاجار به یادگار مانده و داستان های بسیاری دارد.
اقامت در لاهیجان، شب چهارم
هتل رسپینا، هتل ابریشمی، هتل جهانگردی، هتل فجر و هتل دهدار تنها برخی از مراکز اقامتی عروس شهرهای گیلان است.

نسیم گیلان

رشت مسافت: 45 کیلومتر

نسیم گیلان

مقبره میرزا کوچک خان آدرس: رشت، محله سلیمان داراب
مقبره ای زیبا و چوبی که در سال های پس از پیروزی انقلاب بر فراز مقبره میرزای جنگلی ساخته شده است. علاوه بر میرزا کوچک خان بسیاری از مجاهدین جنگل، شیون فومنی شاعر مشهور گیلانی و بسیاری از مشاهیر گیلان در این منطقه به خاک سپرده شده اند.

نسیم گیلان

بازار رشت آدرس: رشت، خیابان امام
بازار زیبای رشت بزرگترین بازار روباز در سراسر ایران است. این بازار سنتی از بخش های مختلفی تشکیل شده است. ترشیجات، لبنیات محلی، خشکبار، ماهی، برنج، چای، انبوه میوه ها و سبزیجات تازه در راسته های مختلف این بازار عرضه می شود. اگر به دنبال صنایع دستی و ظروف سنتی این شهر می گردید بازار سنتی رشت بهترین انتخاب برای شماست. سراهای تاریخی، مساجد قدیمی، قهوه خانه ها، کته خانه ها و رستوران های قدیمی از دیگر بخش های این بازار بزرگ و زیباست. بازار در مجاورت میدان شهرداری رشت قرار گرفته است و با یک پیاده روی ده دقیقه ای می توانید خود را به میدان شهرداری رسانده و از این میدان زیبا بازدید کنید.

نسیم گیلان

خیابان علم الهدی یکی از قدیمی ترین خیابان های رشت که نخستین پیاده راه در سرزمین های شمالی کشورمان است. این خیابان تاریخی با نمای بسیار زیبا 275 متر طول داشته و از میدان قدیمی سبزه میدان آغاز می شود و به میدان شهرداری رشت منتهی می گردد.

نسیم گیلان

باغ محتشم قدیمی ترین پارک شهر رشت که در زمان ناصرالدین شاه قاجار پایه گذاری شده است. پارکی با درختانی کهنسال و چشم اندازی دلنواز که دارای امکاناتی همانند دیوار سنگ نوردی، زمین های ورزشی و محوطه بازی کودکان است. این پارک یکی از زیباترین پارک های شهر رشت است که عمارتی تاریخی با نام کلاه فرنگی را در خود جای داده است.
اقامت در رشت اقامتگاه های بوم گردی تلارخانه بردبار، گالش کولام و کولش سر رشت در کنار هتل هایی همچون هتل بزرگ گیلان، هتل شبستان، هتل پامچال و هتل پردیس از جمله مراکز اقامتی این شهر است.

نسیم گیلان

دانای علی آدرس: رشت، خیابان بیستون
یکی از زیارتگاه های مهم شهر رشت که در بین مردم از جایگاه خاصی برخوردار است. این بقعه زیبا متعلق به عارفی است که بیش از دو قرن پیش در رشت زندگی میکرده و کرامات فراوانی داشته است. این بقعه درست در وسط خیابان قرار گرفته است.

نسیم گیلان

موزه میراث روستایی آدرس: رشت، کیلومتر ١٨ آزادراه رشت-قزوین(خلیج فارس)
نخستین اکوموزه ایران که در پارک جنگلی سراوان قرار گرفته و به موضوع زندگی بومیان ساکن در این دیار پرداخته است. این مجموعه همانند روستایی بزرگ و زیبا با طبیعتی چشم نواز و خانه هایی سنتی است که اسباب زندگی و لباس های محلی را نیز به نمایش گذاشته است. علاوه بر خانه های سنتی می توانید انواع نان ها، شیرینی ها و حلواهای محلی به همراه انواع غذاها و آش ها و کباب های سنتی را تر و تازه بخرید و نوش جان کنید. این موزه انواع بازی های محلی، مراسمات سنتی، فستیوال ها و جشنواره های آیینی را نیز برگزار می کند. مراکز فروش صنایع دستی گیلانی و بازارچه ها در کنار چایخانه و رستوران از دیگر امکانات این مجموعه وسیع است.

نسیم گیلان

ماسال گیلان ماسال با جنگل ها و رودخانه ها و طبیعت بکرش در میان کوه های تالش جا خوش کرده است. ماسال نامش را از شهری در مجاورتش به معنای دارای کوه، کوه وار یا کنار کوه گرفته است. اما ممکن است این محل نامش را از کلمات «مازال» یا «مس آل» که ریشه ی لغوی آن ها به کوه بر می گردد گرفته باشد. خالکایی و رود مرغک دو رودخانه ی زیبای هستند که از ماسال می گذرند. منطقه ی معروف شاندرمن و آلاله پشته نیز از جاهای دیدنی معروف ماسال هستند. آلاله پشته جایی است که میرزا کوچک خان جنگلی در آن کشته شد.

نسیم گیلان

قلعه رودخان آدرس: استان گیلان، شهرستان فومن، روستای رودخان
قلعه رودخان یا قلعه حسامی در 50 کیلومتری شهر رشت و 20 کیلومتری شهر فومن، در نزدیکی روستای رودخان قرار گرفته است. این قلعه که از دوره سلجوقیان به یادگار مانده بزرگترین قلعه آجری ایران است که بر بلندای کوه و در میان پوششی از درختان قرار گرفته است. مسیر دسترسی به این قلعه با پله های متعدد یکی از زیباترین چشم اندازهای رودخان و شهر فومن است.
نتیجه گیری سفر جاده ای از مشهد به گیلان مملو از دیدنی های جذاب و دوست داشتنی است. اگر دوست دارید خودتان پشت فرمان اتومبیل نشسته و شهر به شهر و روستا به روستا به سوی مقصد سفر کنید حتما باید یک بار هم که شده این مسیر را انتخاب کنید. مسیری که هر چه به پیش می روید سرسبز تر می شود و در نهایت با رسیدن به خزر زیبا به اوج می رسد. پاییز باشد یا زمستان، بهار باشد یا تابستان فرقی نمی کند این مسیر زیبا و دیدنی است.

لینک کوتاه:
https://www.nasimegilan.ir/Fa/News/779622/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اهالی این استان‌ها مراقب باشند؛ باران، رعدوبرق و توفان شدید در راه است

اعضای جدید هیات رئیسه شورای شهر آستارا مشخص شدند

ابراز انزجار بانوان طلبه رشت نسبت به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی

احتمال حمله زمینی اسرائیل به لبنان جدی شد

لبنیات رسما گران شد

جزییات تیراندازی به پاسگاه انتظامی در زاهدان

ماموریت «کرو-9» راهی فضا شد

ویدیوی جالبی از مهارت‌های یک دست رباتیک

تکنولوژی فوق العاده برای افراد نابینا

نقش پررنگ رشته‌های کیهانی غول‌پیکر در شکل‌گیری سیاهچاله‌های کلان‌جرم

فضانوردان چگونه صورت خود را شستشو می دهند؟

ویدیویی از انفجار شهاب سنگی درخشان

موشک «فالکون 9» پس از ماموریت «کرو-9» دچار مشکل شد

پرواز بر فراز زحل

ورزش کردن فضانوردان در فضا

محققان «انزوا» را دلیل نابودی نئاندرتال‌ها می‌دانند

سه هزار و 300 دز واکسن آنفولانزا به ایثارگران نیازمند مراقبت بیشتر تزریق شد

مراسم هم‌اندیشی سالمندی در ایثارگران برگزار شد

دیدار مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولى فقیه و امام جمعه اصفهان

سالمندی جامعه ایثارگری با بقیه متفاوت است/ یکی از رویکردهای جدی بیمه دی باید بحث سالمندی باشد

اجلاسیه 6 هزار همسر و فرزند شهید مازندران برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهید والامقام «خرازی دهکردی»

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی مابین هیئت ورزش های جانبازان و توان یابان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان

آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآن کارکنان نیروی انتظامی گیلان برگزار شد

بمب‌های مورد استفاده در لبنان از آمریکا آمده بود

مسمومیت الکلی 19 نفر را در رشت راهی بیمارستان کرد (8 مهر 1403)

20 بیمار مسموم در بیمارستان‌های رشت / 4 نفر فوت کردند

مسمومیت الکلی در رشت؛ 19 نفر راهی بیمارستان شدند

شهادت سید حسن نصرالله آغازی بر اتحاد بیشتر مردم منطقه خواهد بود

پیش‌بینی برداشت بیش از 26 هزار تُن زیتون از باغات گیلان

فاجعه مسمومیت الکلی در این استان/ 19 نفر راهی بیمارستان شدند

شهادت «سیدحسن نصرالله» آغازی بر اتحاد بیشتر مردم منطقه خواهد بود

علت مسمومیت گسترده مردم گیلان چیست؟!

مصرف مشروبات الکلی جان 4 نفر را گرفت

تجمع دانشگاهیان گیلان در پی شهادت سید حسن نصرالله

چهار نفر از افراد دچار مسمومیت الکلی در رشت جان باختند

مرگ 4 نفر بر اثر مسمومیت الکلی در رشت

مسمومیت الکلی 19 نفر در رشت

معاون اول رئیس جمهور دستور پرداخت باقیمانده حق سهم چایکاران را صادر کرد

مسوولان خراسان رضوی: شهادت سیدحسن نصرالله سنگر مقاومت را استحکام‌ بخشید

مصرف مشروبات الکلی در رشت جان 4 نفر را گرفت

مصرف مشروبات الکی جان 4 نفر را در رشت گرفت

مسمومیت عجیب 19 نفر در گیلان/ حال 9 نفر وخیم است

مسمومیت الکی دسته‌جمعی در رشت جان 4 نفر را گرفت | وضعیت وخیم مسموم‌شدگان

هم‌سویی سازمان‌ها در توسعه و اشاعه فرهنگ در جامعه بسیار مهم است

شهادت طلبی، ایران را از نگاه خبیث دشمنان مصون نگهداشته است

فوت 4 نفر با مصرف مشروبات الکلی/ حال 6 نفر وخیم است

مسمومیت 19 نفر در رشت با مشروبات تقلبی | حال 9 نفر وخیم است

فوت 4 نفر با مصرف مشروبات الکلی در رشت/ حال 6 نفر وخیم است

مسمومیت الکلی در رشت؛ 4 نفر جان باختند