نسیم گیلان
روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند
دوشنبه 1 ارديبهشت 1404 - 18:22:30
نسیم گیلان - به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل میرغضنفری عصر دوشنبه با حضور در معاونت روابط عمومی استانداری گیلان، در دیداری صمیمانه با معاون و همکاران این مجموعه، از تلاش‌های مداوم آنان در مسیر اطلاع‌رسانی و تعامل با افکار عمومی تقدیر کرد.
«سید اسماعیل میرغضنفری» سرپرست فرمانداری رشت در این دیدار، با اشاره به نقش تعیین کننده رسانه و روابط عمومی در شکل‌گیری اعتماد اجتماعی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی باید دقیق، سریع و شفاف باشد خبر اگر به‌موقع منتشر نشود، دیگر تأثیر خود را از دست می‌دهد.
درست مانند غذایی که داغ و تازه است و هرچه از زمان آماده‌سازی آن بگذرد، از کیفیتش کاسته می‌شود.
وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها پل ارتباطی میان مردم و مدیران هستند، افزود: کار رسانه سخت، پرچالش و در عین حال بسیار حساس است. روابط عمومی‌ها باید همواره آماده، آگاه و در لحظه باشند تا بتوانند پیام‌ها را صادقانه و مسئولانه منتقل کنند. سرپرست فرمانداری رشت در ادامه تأکید کرد: اگر در جایی خطایی رخ داد، بهترین کار، پذیرش مسئولیت و عذرخواهی صادقانه است. مردم با صداقت همراهی می‌کنند، اما با فریب نه. هیچ مدیری از خطا مصون نیست، مهم این است که با شهامت و شفافیت با مردم روبه‌رو شویم. روابط عمومی باید بازوی ترمیم اعتماد و تولید همدلی باشد.
میرغضنفری همچنین بر لزوم ارتباط نزدیک، صمیمی و حرفه‌ای میان مدیران و روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی باید آن‌قدر به مدیر نزدیک باشد که بتواند با جزئی‌ترین نشانه‌ها، شرایط را مدیریت و هماهنگ کند. این ارتباط مؤثر، از بروز بسیاری از سوءتفاهم‌ها و مشکلات جلوگیری می‌کند.
وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران روابط عمومی استانداری، گفت: بی‌وقفه در حال تلاش هستید و نقشی کلیدی در شکل‌گیری ارتباط میان مردم و بدنه اجرایی دارید. امیدوارم در سال جدید با همدلی و انسجام بیشتر، گام‌های مؤثرتری در مسیر اطلاع‌رسانی، امیدآفرینی و پاسخ‌گویی بردارید.
استفاده از همه ظرفیت‌ها در معاونت روابط عمومی
«یاسر علیجانی» معاون روابط عمومی اداره کل حوزه استاندار نیز با تشکر از حضور سرپرست فرمانداری رشت در این معاونت، اظهار کرد: ایجاد ارتباط دوطرفه بین مردم و مسئولین از وظایف روابط عمومی‌ها است و معاونت روابط عمومی در همین مسیر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند.
علیجانی با اشاره به کسب رتبه برتر معاونت روابط عمومی اداره کل حوزه استاندار ی گیلان در ارزیابی کمی و کیفی اخبار از سوی مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و به موقع اقدامات و عملکرد دولت در استان رسالت اصلی روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی است.

نسیم گیلان

کد خبر 6442463

http://www.gilan-online.ir/fa/News/813234/روابط-عمومی‌ها-پل-ارتباطی-میان-مردم-و-مدیران-هستند
بستن   چاپ