نسیم گیلان - رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزشیابی شایستگی محور و توجه به یادگیری عمیق دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه اول از ضروریات تحول در روشهای آموزشی است.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرروش استان گیلان، محسن زارعی در همایش کشوری ارتقای سواد سنجش معلمان در دوره اول متوسطه اظهار داشت: اشاعه سواد سنجش به تمامی معلمان باید در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا با همکاری مراکز علمی تولید بستههای آموزشی بر اساس راهنمای عمل و تحلیل نتایج آزمونهای نهایی در حال تدوین است . وی افزود: ارزشیابی شایستگی محور و توجه به یادگیری عمیق دانش آموزان در دوره ابتدایی و متوسطه اول از ضروریات تحول در روشهای آموزشی است. سنجش و ارزشیابی اهرمی برای اصلاح فرآیند یاددهی-یادگیری است و لازمه این مهم ارتقای سواد سنجش معلمان و توانمندسازی دبیران است .
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: این دوره دو روزه آموزشی به منظور افزایش کیفیت فعالیتهای آموزشی در مدارس و بهرهمندی از ابزارهای سنجش و دانش روز دنیا برای سرگروههای درسی از سراسر کشور برگزار شده است .
مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: برنامهریزی برای افزایش سطح سواد دانشآموزان در حوزه فناوری از دیگر دورههای آموزشی در حال برنامه ریزی است . امروز در دوره و عصر بهرهگیری از هوش مصنوعی، تعریف واضح و روشنی بین آزمون سنجش و ارزشیابی نداریم که این از موضوعات بسیارمهم است و انتطار داریم در سواد سنجش، این موضوع را محقق کنیم .
حمید یزدانی با اشاره به اهمیت طراحی سوالات و آموزش در دوره جدید اظهار داشت: در آموزش امروز نمی توانیم از شیوه های 30 سال پیش استفاده کنیم چرا که دانش آموز ما دانش آموز عصر فضای مجازی است و معلمان ما هم به این ابزار مجهز باشند.
در پایان این کارگاه از فعالان و برگزیدگان سنجش و امتحانات قدردانی شد.




http://www.gilan-online.ir/fa/News/811667/ارزشیابی-مهترین-مولفه-در-برنامه-ریزی-های-راهبردی-است