نسیم گیلان
حداکثر رسیدگی به شکایات صنفی 15 روز است
يکشنبه 9 دي 1403 - 16:20:23
نسیم گیلان - به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر یکشنبه در نشست با رؤسای اتحادیه‌های صنفی پر شکایت رشت اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه‌های پایانی سال، رسیدگی به شکایت صنفی بدون وقفه و هیچ مماشاتی تسریع شود.
وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به شکایاتی که نیازمند کار کارشناسی باشد حداکثر 15 روز است، تاکید کرد: مابقی شکایت می‌بایست ظرف 48 ساعت پاسخ داده شود و سرعت بررسی به شکایات باعث اعتماد بیشتر مردم به اصناف خواهد شد.
پورحیدری سامانه 124 را پناه زیان دیده گان حوزه صنفی دانست و گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی با ارائه کد رهگیری شکایات و گلایه‌مندی‌های حوزه صنفی را دریافت و به سرعت بررسی می‌کند و این روند در شهرستان رشت میزان تماس و گزارش، روزانه از 60 مورد تا گاهاً به 150 شکایت می‌رسد که با توجه به رسته‌های متعدد صنفی در بین اتحادیه‌ها جهت بررسی توزیع می‌شود.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به طولانی شدن زمان رسیدگی برخی از شکایات در محل اتحادیه‌های صنفی هشدار داد و افزود: این موضوع به عنوان یک تخلف و ترک فعل از طریق کمیسیون نظارت مرکز استان قابل پیگیری است و پس از این نیز با توجه به اتصال سامانه سیمبا به اتحادیه‌ها تعلل در بررسی شکایت تحت هیچ عنوانی پذیرفته نیست.
گفتنی است، این نشست با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان معاون نظارت و بازرسی اداره کل سمت گیلان مسئول سامانه 124 و 7 اتحادیه صنفی پر شکایت رشت با هدف تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر فعالیت‌ها و خدمات صنفی برگزار شد.
کد خبر 6331191

http://www.gilan-online.ir/fa/News/796842/حداکثر-رسیدگی-به-شکایات-صنفی-15-روز-است
بستن   چاپ