بومیسازی کالاهای فرهنگی ابزار اقتصاد مقاومتی است
جمعه 21 ارديبهشت 1403 - 15:37:03
|
|
نسیم گیلان - اسماعیل جانعلی پور روز پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی گیلان در رشت افزود: محتوا جزو محصولات فرهنگی است و اثرگذاری آن در افکار عمومی و ارتباط با نسل نو مسجل است لذا بایستی سرمایهگذاری در این حوزه را بیش از پیش مورد توجه قرار داد. وی با تاکید بر توجه به مهارت آموزی ،خلاقیت و نوآوری، برند سازی و تبلیغات در صنعت دست گفت : ثمره سرمایهگذاری در این حوزه با نرخ بالا به جامعه باز میگردد. جانعلیپور گفت: باید هنر دستگیری از هنر دست مردم را ارتقا دهیم و سازمانهای متولی چون وزارت صمت، کار و امور اجتماعی باید در خصوص حمایت و پژوهش در این حوزه ورود کنند. وی برگزاری جشنواره یاد شده در سطح ملی را نشان از رشد و توجه و حرکت نوین در عرصهی فرهنگ دانست و گفت: ورود معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه راهکاری جدید و تاثیرگذار برای مشارکت گروههای طراحی، تولید و ترویج نگاه جدیدی به فرهنگ کشور است. پیوست رسانهای در فضای مجازی را جدی بگیریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم بیان کرد: سهم معرفی تولیدات بومی در فضای مجازی بسیار اندک است و بایستی مقوله پیوست رسانهای در این بستر جدی گرفته شود. رضا ثقتی افزود: هنر هنرمندان برشی از انعکاس سابقه فرهنگی و تاریخی این مرز و بوم است و بایستی در این راستا تلاش کرد تا گیلان به جایگاه واقعی خویش در اطلس فرهنگی کشور دست یابد. وی با بیان اینکه دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی توانسته معرف خوبی برای تولیدات بومی استان باشد ، تجاری سازی ،کیفی سازی ، صنایع بسته بندی و فعالیت کم در فضای مجازی را از تهدیدات تولید و عرضه کالاهای فرهنگی بومی استان عنوان کرد . مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: فضای مطلوبی به همت استاندار گیلان برای سرمایه گذاری در استان فراهم شده لذا می بایست تلاش کرد نگاه سرمایهگذاران را به سمت توسعه و تجاری سازی محصولات و هنر بومی جذب کرد. ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی و تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت ها و نیازهای کشور از بارزترین اهداف دومین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی عنوان شده است. برچسبها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گیلان
http://www.gilan-online.ir/fa/News/751866/بومیسازی-کالاهای-فرهنگی-ابزار-اقتصاد-مقاومتی-است
|